2013. szeptember 9., hétfő

Önbizalom és változtatás

Góban most több új dolgot gyakoroltam és a jelek szerint van látszatja, aikido-ban viszont erősen küzdelmes a "másképp csinálni" esete.

Elkezdtem a tsumego nézegetést és néhány profi játszmát is kiraktam, ami egészen frissnek hatott amiatt, hogy valami átjött a lépések ritmusából, a figyelem központjából, ami alapján talán valamit fel tudtam venni az én játszmáimba is. Nagyon valószínű, hogy igen, mert most az OGS-en 7 vagy 8 játszmát sorban nyertem, ami lehet véletlen is, de őszintén szólva magabiztosabb vagyok, mint akár nyáron voltam. Érzem, hogy többen, akikkel játszom, nem alkalmazzák azt a fajta lazaságot, rugalmasságot, nagyobb hatású lépéseket, amit éreztem a profi játszmákon és próbáltam beleérezni a sajátjaimba is. Így előnyben érzem magam velük és a jelek szerint a játszmákban is előnyben vagyok.

Az első őszi edzésen viszont kudarcélményem volt, mert összeakadt a kezem, nem tudtam hogyan csináljak egy egyszerű kotagaeshi-t shomen-uchi-ból. Kész voltam. Renáta azt mondta, hogy mintha előre eldönteném, hogy nem sikerül, úgyhogy itt valami feloldani való van az elmémben, de ez tudatosan attól félek nehéz lesz, mert pont ott lehet a megkötés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése