2010. november 23., kedd

Számolás

Amikor elkezdtem edzésre járni, felírtam minden alkalmat, számolom őket máig és megjegyzéseket is fűzök hozzá. Gyanítom néha vissza kellene olvasnom és nem csak az edzésen foglalkozni az aikidoval, ha valami érlelődést vagy valami más oldalról bekövetkező fejlődést szeretnék elérni.

Most az utóbbi három alkalommal eltűnt a fontossága annak, hogy rögzítsem az edzéseket, pedig eddig elég fontos volt mindig, hogy aha, egy számmal többet mutat a számlálóm, írjuk csak le, hogy mi is volt. Talán azért nem annyira fontos már, mert átvette a fontossági sorrendben más a helyét és szépen lejjebb csúszott.

Egyébként valószínűleg nem fogom abbahagyni az írást, most még sajnálnám az eddigi munkát vele, meg tényleg hasznos is lenne visszaolvasni, csak ezt is gyakorlattá kéne tenni.

Ma letöltöttem egyébként egy programot, ami 3D-ben (mármint 3D-s figurákkal, de nem szemüveges élményben) mutatja a mozgásokat, jónak tűnik. Segíteni tud ez is, csak használni kellene.

A 250. alkalomra időzített vizsgáról is lekéstem már, még a neveket sem tanultam meg, nemhogy technikákat. Mondjuk biztosan átmennék a 7. kyu-s vizsgán, de eleddig mindig az volt a meggyőződésem, hogy tudjam, amit vizsgázok. Lehet, hogy lassan érdemesnek látszik bizonyítanom? Ki tudja, lehet, hogy az egész vizsga-kérdés a fejemben a lazaság eluralkodásával megváltozik és nem is az elérhetetlen (mert az) minőség lesz a kérdés, hanem egy a minőségre visszaható állomás? Mert ezt mondták Józsiék anno, amikor a vizsgátlanságról kérdeztem őket: fontos, hogy meglegyen, másképp érzi magát az ember utána.

Van egy lány, aki danos volt(!), vele volt az eddigi legkomolyabb nézeteltérésem egyszer, amikor nagyon "durva" voltam vele, szegény mérges volt rám, a bocsánatkérésem sem hatotta meg, nem igazán alakult ki kapcsolat akkor sem köztünk. Feltűnő volt, hogy még danos korában is sokat "bénázott", amikor kihívta Balázs, amolyan kezdő-féle "ideges vagyok, nem tudom mit kell és amikor segítesz, az sem számít, csak nézek" típusú lámpaláz volt. Na, hát ő most barna öves, tehát visszavették tőle. Lehet, hogy vizsgázni kérték, de az is lehet, hogy Balázs saját hatáskörben? Mindegy. Van ilyen is és semmi gond ezzel. Most szorgalmasan jár edzésekre, majdnem mindig látom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése