2010. november 30., kedd

Online

Mostanság többet játszom a KGS szerverén, ami online, nem úgy, mint a sokéves gyakorlatom a Dragon offline rendszerében. Múltkor Gergővel beszélgetve megnéztem hány partit is játszottam a dgs-en és meglepődtem, hogy több, mint 800-at! Ehhez képest az online-go(.com)-on, ami szintén offline, tán 30-40-et, a Kiseido-n meg tán húszat.

A minősítések számolása ugye eléggé eltérő, a KGS-en ugrál az elején össze vissza, kapásból 10k lettem egy két meccs után, és most talán 4-6 10k alatti partuval 8k körül már eltűnt a kérdőjel a minősítésemből. De lesz ez másképp is. Ehhez képest a Dragon-on most 12-13 körül vagyok és nem bírok feljebb kúszni. Nem tudom miért alapvetően... A minősítési rendszer nyilván nem csak a fokozatváltás algoritmusában tér el, hanem talán a fokozatok határainak meghúzásában is. Bár alapvetően az egész minősítésnek nem tudom milyen elméleti alapjai vannak, azt gondolom, relatív, vagyis a másik játékoshoz képest történik a megítélés. Élőpontok. Na, ennek sem ártana utána néznem.

Szóval azt vettem észre, hogy élőbb a játszma online. Nagy felfedezés, persze, de a játék így jobban kiforrja magát. Másfajta feszültség van benne, más a ritmusa, másképp hat az emberre, minthogy leüljön az offline játszmáit sorra venni és egyrészt a játszmák között sincs ideje ráhangolódni (ÁT-hangolódni sem), és néha bizony az egésznek az átgondolása sem olyan sikeres offline (mi is volt, ami idáig vezetett).

Szóval úgy tűnik átszokom online, más íze, csatásabb hangulata, személyesebb az egész. Egy norvég sráccal ugyan nagyon személyiség-kiütköztető játszmákat játsszunk, de ez ritka. Olyan online játszani, mintha jobban tudnám irányítani a kutyát (akár pórázzal, akár csak a farkát rángatva), nem csak néha megyek ki megsimogatni, ő meg örül nekem... Szóval még az is lehet, hogy máshová jut el fejlődésben az ember online, mint off, mert ás élményen, más koncentrációjú gondolatokon gyalogol keresztül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése