2012. május 25., péntek

Nem cselekvés és intuíció

Érdekes ez az írás, benne egy jó nagy ugrással, amit nem fejt ki igaziból, de talán tényleg jobb így itt is, meg egy gó-újságban is, mert nem filozófiai értekezés és elmenne messzire a gótól.

Két tanulságot adott nekem ez az írás. Az egyik a másiktól való függésre vonatkozik, az ahhoz való viszonyuláshoz. Reagálni, vagy a korábbi céljaimért küzdeni? Bevonódni, vagy saját utat követni? Tök érdekes, hogy egyik sem és mindkettő. Megőrizni a saját forrást úgy, hogy nem hagyni figyelmen kívül azt, ami ott van a másik játékos lépése után a táblán. Hányszor volt az, hogy "akartam" valamit, kiterveltem, hogy "na, most nem fogom elkövetni azt a hibát", aztán a ragaszkodásom még nagyobb, a másik által teljesen jogosan kihasznált és végrehajtott veszteségbe sodort. Így van ez. És ott a varázsa a saját forrás megőrzésének is. A vezetés ki nem engedése a kézből, az akarat, a harcias szellem, az Egyik félként" való benne levés, hogy ott lenni... Misztikus kissé, lila ködös, de mégis érezhető. Ahogy játszma előtt nézem a táblát és tényleg van ereje és értelme, haszna annak, hogy belehelyezkedem mentálisan a játszmába. Ez is a szabadság filozófiája. :)

A másik tanulság nekem az, hogy igenis be kell épülniük valahogy az emberbe a dolgoknak, méghozzá leginkább a tudatán keresztül. Filozófia, vallás is mond ilyeneket, hogy a fejlődésnek vannak tárgyilagos, materiális, a tudati gondolkodáson keresztül vezető megkerülhetetlen útjai - ilyeneket korábban én szívesen száműztem az életemből, mára eljutottam oda, hogy az életvégi fájdalmas veszteséghez hasonlóan bánom, hogy a tanulásra alkalmas életszakaszomban ezt nem tettem meg. Mondjuk pont a magára hagyott, de mégiscsak szabadságom miatt, azonban a veszteség ott van. Mondjuk a lehetőség is, hogy a képességeimet erre is használjam...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése